Beobank is een Belgische bank die producten en diensten verstrekt aan inmiddels 620.000 particulieren, zelfstanden en kleine- en middelgrote ondernemingen (KMO’s).

De bank werkt via een netwerk van 250 verkooppunten door heel België.

In mei 2016 ging de BKCP Bank samen met Beobank NV/SA, waardoor het aanbod voor particulieren, zelfstandigen en KMO’s flink groeide. Dat kwam mede doordat de banken ieder een geschiedenis en een verschillende cultuur hebben. De banken hebben ieder hun eigen visies samengebracht in één grote bank. Daardoor is Beobank nu een complete retailbank, die onderlinge relaties met klanten hoog in het zadel heeft staan.

Missie

De missie van Beobank is voornamelijk het vergemakkelijken van financiële vragen binnen persoonlijke situaties. Deze situaties passen bij zowel particulieren, zelfstanden en KMO’s. De bank biedt een ruim aanbod aan financiële producten. Daarnaast biedt de bank ook oplossingen op maat aan. De bank hecht veel waarde aan de persoonlijke relatie met de klant. Dat betekent dat Beobank meedenkt met haar klanten op een ‘hartelijke, open en constructieve manier’. Op die manier kunnen klanten hun wensen verwerkelijken.

Om de klant zo goed mogelijk te begeleiden, biedt de bank verschillende manieren om contact te leggen. Dit kan bijvoorbeeld online, maar ook bij een van de 250 verkooppunten. Het doel van de bank is zo duidelijk mogelijke informatie te geven en een permanent dialoog aan te gaan. Met andere woorden: de bank wil niet alleen krediet verstrekken, maar vooral proberen haar klanten zo goed mogelijk te informeren, adviseren en begeleiden.

Onderdeel van CMNE

Beobank is onderdeel van de financiële groep Crédit Mutuel Nord Europe (CMNE). CMNE is de grootste bank van Noord-Frankrijk met bijna 4500 medewerkers en bijna 1,6 miljoen kanten. De CMNE heeft een coöperatieve en gedecentraliseerde structuur, waardoor de bank dichtbij haar klanten staat. Ditzelfde geldt voor Beobank.

CMNE is een niet-beursgenoteerd bedrijf. Daardoor kiest de bank vooral voor een langetermijnrelatie met haar klanten. Dat is een gedachte die ook door Beobank gedeeld wordt. Beobank is onderdeel van een van de drie pijlers van CMNE: Bank, Verzekeringen en Asset Management. CMNE is actief in drie verschillende landen: Frankrijk (in 8 departementen, verdeeld over 3 regio’s), België en Luxemburg.

Beobank Q8 NL 728 x 90

De bank heeft een hoge kapitaaldekking en een sterke solvabiliteit. Zowel CMNE als Beobank zijn niet actief op de beurs. Daardoor hebben beide banken een optimale bescherming tegen de druk van financiële markten. Op de beurs worden er nog weleens overhaaste beslissingen genomen die grote financiële gevolgen kunnen hebben. Daarom zijn de banken niet-beursgenoteerd en werkt de groep voortdurend aan een coöperatief statuut. De groep heeft een origineel concept betreffende bankrelaties ontwikkeld. Daardoor staan beide banken behoorlijk dicht bij de klant. Het gesprek met de klant staat altijd voorop. Op die manier krijgen klanten snel en persoonlijk antwoord op al hun financiële vragen.

Doordat CMNE en Beobank de klant nooit uit het oog verliest, zijn beide banken uitgegroeid tot zeer moderne banken die hun eigen solidariteitswaarden nooit verloochend hebben. Inmiddels heeft Beobank meer dan 250 verkooppunten waarbij klanten zo goed mogelijk worden geïnformeerd, geadviseerd en begeleid.